کانتر و تایمر هانیانگ با سایز کوچک

کانتر و تایمر هانیانگ با سایز کوچک

این سری از کانترو تایمرها هم مانند سایر محصولات شرکت سیوان با برند هانیانگ دارای راهنمای فارسی برای کاربران می باشند که با مراجعه به سایت شرکت سیوان کاربران می توانند از مزایای ترجمه کاتالوگها بهرمند شوند.
در این مقاله قصد داریم یک معرفی کلی از کانتر و تایمر سری LC1/LT1 داشته باشیم تا یک دید کلی از محصول مورد نظر داشته باشید .این مقاله بسیار کاربردی می تواند به کاربران جهت انتخاب صحیح محصول با توجه به نیازشان کمک کند.

لطفا قبل از استفاده از این محصول حتما دفترچه راهنمای محصول را مطالعه فرمایید و تمامی نکات ایمنی مربوط به محصول را رعایت کنید . در اینجا چند نمونه از این نکات مهم را یادآورمی شویم:
درجه حفاظتی یا IP این محصول IP66 می باشد که فقط شامل پنل جلوئی محصول می شود بنابراین دقت کنید که در مکان های مایعات ، روغنها ، مواد شیمیایی ، گرد و غبار و …… وجود دارد استفاده نکنید و این محصول را در مکان هایی که حرارت ناشی از نور مستقیم خورشید یا اشعه گرمایی وجود دارد استفاده نکنید.
دو سال گارانتی در صورتی که از محصول استفاده درست شده باشد توسط شرکت سیوان ارائه می شود.
در اینجا یک سری از ویژگیهای مهم این کانتر و تایمر را عنوان می کنیم.
این کانترو تایمر روش نامگذاری آن بصورت L……. می باشد که این حرف بیانگر اینست که این کانتروتایمر دارای صفحه نمایش LCD است. و حرف بعد از LT (C) نشان دهنده اینست که این محصول یا کانتر است و یا تایمر .
هنگام خرید اگر محصول مورد نظر بعنوان شمارنده باشد یا همان کانتر LC و اگر تایمر مورد نیاز باشد LT را سفارش دهید.
قبل از انتخاب نهایی حتما با تیم فنی و مشاوره فنی شرکت سیوان تماس گرفته و آیتم های مورد نیاز را بررسی کنید تا محصول مورد نظر دقیقا همان کاربرد مورد نیاز را داشته باشد.
عدد روی LC/LT بیانگر ابعاد این کانتروتایمر است .
یکی از ویژگیهای مهم و قابل توجه این کانتروتایمر سایز کوچک و یا به عبارتی کامپکت سایز بودن آن است که می توان به راحتی در تمامی مکانهایی که فضای زیادی برای نصب وجود ندارد از این محصول استفاده کرد .ابعاد این محصول 48 در 24 می باشد.

ابعاد کانتر و تایمر سایز کوچک هانیانگ

یکی از مشخصه های مهم این محصول در نوع ورودی آن است که می توان هم برای ورودی voltage و هم ورودی non-voltage استفاده کرد یعنی ورودیهایی که نیاز به تغذیه ندارند و ورودیهایی که نیاز به تغذیه دارند.
در نامگذاری اگر LT1/LC1 باشد یعنی ورودی بدون ولتاژ است و اگر LC1-F/ LT1-F باشد یعنی ورودی آن ولتاژی است.برای سیگنال ورودی نیاز به تغذیه دارد تغذیه سیگنال ورودی AC/DC می باشد.
این کانتروتایمرها برای کار نیاز به منبع تغذیه خارجی ندارند و با باتری کار می کنند. قابلیت باتری داخلی دستگاه بالاست و دارای توان مصرفی بسیار پایینی است .
بنابراین دارای عمر طولانی است این باتری قابلیت تعویض دارد اما باید دقت شود که مشخصات آن با مشخصات باتری شرکت سازنده محصول یکسان باشد.

باتری کانتر و تایمر هانیانگ سایز کوچک

در هنگام تعویض باتری به نکات زیر دقت کنید:

  • در هنگام تعویض باتری اتصالات سیم ها را قطع کنید تا ولتاژورودی نداشته باشد چون ممکن است باعث شوک الکتریکی شود.
  •  لطفا از باتری با مشخصات (3v) CR2477 استفاده کنید.
  •  در هنگام نصب به پلاریته باتری دقت کنید.

در کانتر فقط شمارش رو به بالا داریم و این کانتر قابلیت prescale یا پیش تنظیم مانند سری های LC و GE را ندارند فقط در مد مجموع یا total Counter عمل می کنند.
در مدل تایمر یعنی LT1-F/LT1 رنج های زمانی متنوعی قابلیت تنظیم و عملکرد دارند و صفحه نمایش این کانتر چهار رقمی است.
این محصول دارای دو سوئیچ SW1و SW2 است که در نوع
LC1/LC1-F —-LT1/LT1-F تفاوت هایی در سوئیچ ها دارند که به اختصار در مورد آنها توضیحاتی داده خواهد شد.
سرعت محاسبه شمارش قابلیت تنظیم در انواع 1CPS/30CPS/100CPS/1KCPS را دارد.

سرعت شمارش کانتر

نکته:در مدل LC1 این سرعت شمارش در 4 رنج قابلیت تنظیم دارد اما در مدل LC1- F این سرعت ثابت و 20 CPS است و قابلیت تنظیم ندارد. بنابراین در انتخاب این کانتر دقت لازم را داشته باشید.
تفاوت دیگر LC1/LC1-F در تعداد سوئیچ های تنظیمات SW1/SW2 می باشد که LC1 دارای دو نوع SW1/SW2 است اما LC1-F سوئیچ تنظیمات SW1 را دارد.

نکته:
SW1 : سوئیچ تنظیمات باتری داخلی و کلید reset پنل جلوئی
SW2: سوئیچ تنظیمات سرعت شمارش در کانتر و رنج زمانی در تایمر می باشد.

برای اتصالات و کانکشن ورودی حتما به نقشه اتصالات در دفترچه راهنما دقت کنید . این اتصالات با توجه به نوع کد محصول در دو نوع تقسیم بندی شده است.

 

 

این کد دو نوع ورودی کنتاکت و ترانزیستوری را ساپورت می کند یعنی هم می توان از سوئیچ های شستی و هم از سنسورها و اینکودرها بعنوان ورودی استفاده کرد و فعال کردن کلید Reset که بصورت ورودی دیجیتال و بدون استفاده از کلید Reset روی پنل قابل استفاده می باشد. ورودی مربوط به Reset دستگاه هم ورودی کنتاکتی و هم ورودی ترانزیستوری را ساپورت می کند.

LT1-F/LC1-F (ورودی ولتاژ AC/DC)

این محصول با توجه به نقشه اتصالات موجود در دفترچه راهنما سیگنال ورودی آن نیاز به تغذیه برای دریافت ورودی دارد که سیگنال ورودی آن کنتاکی است که هم با تغذیه DC وAC قابلیت دریافت سیگنال ورودی را دارد.

ترمینالهای مربوط به ورودی Reset هم می تواند کنتاکتی و هم ترانزیستوری باشد.
دو سوئیچ برای تنظیمات روی بدنه دستگاه تعبیه شده است که هر کدام عملکرد خاصی دارند.
Sw1 دارای دو دیپ سوئیچ است که دیپ نوع 1 برای فعال کردن دستگاه یعنی ON/OFF کردن باتری داخلی است و دیپ سوئیچ نوع 2 موجود در Sw1 جهت فعال کردن و غیر فعال کردن کلید Reset روی پنل جلوئی دستگاه است.
Sw2 دارای 2 دیپ سوئیچ می باشد که با هم می توانند 4 حالت عملکردی برای تایمر و کانتر فعال کنند.
برای تایمر تنظیم رنج زمانی و برای کانتر تنظیم سرعت شمارش با استفاده از سوئیچ Sw2 قابل تغییر می باشد.

 

نکته:به ترمینالهای 1و2 تغذیه وصل نکنید.
نکته مهم: نوع سنسور ورودی برای ورودی ترانزیستوری باید از نوع NPN باشد. و نحوه وایرینگ سنسور یعنی ورودی Non-Contact در دفترچه راهنمای محصول توضیح داده شده است.

برای ورودی کنتاکت و ورودی ترانزیستوری باید نوع ورودی با توجه به کد انتخاب شود .

کد LC1/LT1هر دو نوع ورودی کنتاکت و ترانزیستوری NPN را ساپورت می کند هم در بخش ورودی هم بخش Reset دستگاه کد LC1/LT1F ورودی کنتاکت از نوع ولتاژی است یعنی درمسیر ورودی باید از تغذیه AC و یا DC استفاده شود.

اما سیگنال Reset نیازی به تغذیه ندارد و ورودی Reset می تواند کنتاکتی و یا ترانزیستوری NPN باشد.

نکته:
در نوع ولتاژی می توان از سنسور پراکسیمی AC دو سیمه هم استفاده کرد اما وایرینگ آن طبق دفترچه راهنما باید انجام شود یعنی در مسیر ورودی باید از یک رله استفاده کرد و مستقیما سنسور دو سیمه AC را نمی توان به بخش ورودی کنتاکت اتصال داد.

نحوه سیم کشی ( وایرینگ) بصورت زیر می باشد:

نکته:
برای هر دو مدل LC1/LT1 وF LT1-/LC1-F می توان از انواع ورودیهای کنتاکتی و ترانزیستوری (NPN) و ورودی سنسور دو سیمه AC استفاده کرد.
اما برای اتصالات حتما به دفترچه راهنما رجوع کنید تا سیم بندی به درستی انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *