کنترل کننده قابل برنامه ریزی هانیانگ سری NP200

کنترل کننده قابل برنامه ریزی هانیانگ سری NP200

همه کاره بودن و تنوع عملکرد و همچنین تطبیق پذیربودن از مزایای کلیدی کنترل کننده دمای قابل برنامه ریزی هانیانگ سری NP200 است. ویژگی هایی که درکنترلر دمای NP200 گنجانده شده است برای این است که منافع کاربر را به حداکثر برساند و امکان سهولت در کار را برای کاربر فراهم کند. NP200 یک کنترل کننده دما با قابلیت برنامه ریزی 30 الگو( برنامه )و 300 سگمنت (هر الگو می تواند حداکثر 99 سگمنت داشته باشد) می باشد.
CPU با کارایی بالا ، دقت بالا ی٪ 0.1+/-و زمان نمونه برداری 100 میلی ثانیه از ویژگی های منحصر بفرد این کنترلر می باشد. همچنین ، NP200 دارای چندین نوع ورودی یا همان ورودی مولتی (19 نوع) ، چندین نوع خروجی یا همان خروجی مولتی (3 نوع) ، تنظیم خودکار (2 نوع) ، تنظیم 5( سیگنال زمانی ) یا تایم سیگنال ، خروجی گرمایش و سرمایش ، محاسبه و کنترل سطح PID و عملکردهای خروجی اضطراری است.

صفحه نمایش بزرگ / نور پس زمینه روشن / وضوح بالای دید این امکان را برای کاربر فراهم می کند تا براحتی بتواند فرآیند دمایی را نظارت و کنترل کند . مانیتور کردن برنامه در حال اجرا و زمان سپری شده از فرآیند کنترل دمایی و حالت عملکرد های مختلف دستگاه یکی دیگر از ویژگیهای خاص این کنترل کننده می باشد.
در این مقاله هدف اصلی بیان ویژگیها و فواید کلیدی کنترل کننده قابل برنامه ریزی NP200 می باشد.

ویژگی های کنترل کننده قابل برنامه ریزی NP200

کاربر می تواند پارامتری را تنظیم کند که خروجی کنترل مورد نظر را از 1 تا 10 (از U1 تا U10) فعال کند.
خروجی کاربر شامل موارد زیر است:
① آلارم (ALARM 1 ~ 4)
② سیگنال زمانی (TS1 ~ TS5)
③ سیگنال داخلی (IS1 ~ IS5)
④ پایان برنامه یا الگو (PTEND)
⑤ اجرای برنامه (RUN)
⑥حالت کنترل ثابت (FIX)
⑦ حالت ریست (RST)
⑧ نگه داشتن (HOLD)
⑨ انتظار (WAIT)
⑩ خروجی هنگام کنترل دستی (MAN)
⑪ خروجی در طول سگمنت صعودی (up)
⑫ خروجی در طول سگمنت نزولی (down)
⑬ خروجی در طول سگمنت استراحت کردن (Soak)

نکته: توجه کنید در این خروجی ها ترمینال های مربوط به خروجی کاربر با شماره U10 در مدل کنترل سرمایش / گرمایش برای کنترل خروجی سرمایش در تظر گرفته شده است پس اگر کنترل کننده مدل سرمایش / گرمایش است باید مطمئن شوید که U10 به خروجی عملیات خنک کننده( سرمایش ) اختصاص داده شده است.

نکته : در هنگام خرید و انتخاب محصول مورد نظر حتما به کد محصول دقت کنید محصولی که خریداری می کنید با هدف کنترل یونیورسال یا استاندارد ( کنترل گرمایش ) است و یا اینکه کد محصول نوع کنترل سرمایش / گرمایش (Heating/Cooling ) می باشد و یا اینکه برا ی ا طمینان در صورت نیاز از مشاوره کارشناسان بخش فنی شرکت سیوان بهره مند شوید.

کنترل گرمایش/ سرمایش

خروجی های کنترل گرمایش/سرمایش ( Heating/Cooling ) با الگوریتم عملیاتی PID منجر به دو نوع سیگنال برای گرمایش و برای سرمایش می شود . برای خروجی سمت گرمایش و سمت سرمایش می توانید کنترل PID یا کنترل ON/OFF را انتخاب کنید. اگر مقدارباند تناسبی یا همان باند پروپورشنال (P) در سمت گرمایش “0” انتخاب شود ، کنترل ON/OFF برای سمت گرمایش انجام خواهد شد ، در حالی که اگر مقدار تناسبی یا همان باند پروپورشنال (PC) سمت سرمایش “0” انتخاب شود ، کنترل ON/OFF برای سمت سرمایش اجرا خواهد شد. علاوه بر این ، می توانید یکی از روشهای خروجی سمت گرمایش ، خروجی سمت سرمایش ، خروجی رله ، خروجی پالس ولتاژ و خروجی جریان را انتخاب کرده و عملکرد کنترل را با آن اعمال کنید.

2 نوع حالت تنظیم خودکار یا اتوتیونینگ (AT)

این کنترل کننده دارای دو نوع تنظیم خودکاریا اتوتیونینگ به عنوان تایپ STD (نوع استاندارد) و تایپ LOW PV (نوع 10٪ کمتر از مقدار تعیین شده است) که با توجه به نیاز در پروسه کنترلی می توانید هریک از این انواع اتوتیون را انتخاب کنید.

سطح عملکرد PID

محدوده ورودی به چهار سطح تقسیم می شود و گروه PID متفاوت برای هر سطح اعمال می شود. اگر سطح عملکرد را انتخاب کنید ، گروه PID به طور خودکار بدون در نظر گرفتن شماره PID یا شماره مقدارتنظیم شده (SVNO) توسط سطح انتخاب می شود. برای به دست آوردن مقدار مطلوب PID در محدوده دمای وسیع ، می توانید داده های PID مختلف را در محدوده های مختلف اعمال کنید.

کد مدل

code

نقشه اتصالات (سیم بندی)

اتصالات np200

 

سیگنال ورودی و محدوده اندازه گیری

سیگنال های np200

 

نوع خروجی

خروجی np200

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *