کنترلر حرارتی دیجیتال سری AX هانیانگ

برای هر سری از محصولات شرکت هانیانگ یک دفترچه دستورالعمل برای کاربر در نظر گرفته شده است که بهتر است این دفترچه دستورالعمل را جهت بازبینی در صورت لزوم نزدخود نگه دارد. یکی از مهمترین نکات در هنگام دریافت کالای مورد نظر این است که کاربر بررسی کند که آیا این محصول دریافتی دقیقا همان کالایی است که سفارش داده است یا خیر . نکات ایمنی در دفترچه دستورالعمل هر محصول بسته به نوع کاربرد آن محصول با جزئیات کامل عنوان شده است. قبل استفاده از هرمحصول، تاکید می شود که نکات ایمنی مربوط به محصول با دقت مطالعه  شود  تا خطرات ناشی از هرگونه بی توجهی به نکات ایمنی ، کاربر را تهدید نکند.

کنترلر های سری AX در چندین ابعاد توسط شرکت هانیانگ کره ساخته شده است و همین مزیت موجب کارایی این نوع کنترلر درپنلهایی با ابعاد دلخواه قابل استفاده می باشد. برای اینکه کاربر بتواند محصولی که متناسب با کاربرد مورد نظر است، درست انتخاب نماید، توصیه می شود که حتما قبل از خرید، جدول مربوط به کد سفارش  را بررسی و یا با بخش فنی شرکت سیوان کارنو تماس بگیرید.

این کنترلر بسته به نوع خروجی مورد نیاز کاربر دارای چندین کد می باشد. خروجی های این نوع کنترلر شامل : ssr ، رله، خروجی جریان 4-20 میلی آمپر می باشد. همچنین این کنترلر دارای چندین ورودی می باشد که کاربر میتواند با توجه به نیاز از بخش تنظیمات مربوط به مدهای عملکردی، نوع ورودی موردنظر را انتخاب کند. برای انتخاب سنسور ورودی بهتر است که به رنج و محدوده زمانی تعریف شده برای هرنوع سنسور به دفترچه راهنما رجوع شود. نکته ای که در مورد سنسور ورودی در این نوع از کنترلرها مورد توجه است، نمایش b.out  ورودی صفحه نمایش است که در صورت قطع شدن سنسور ورودی و یا اینکه مقدار دما از محدوده فراتر رود، b.out در صفحه Display نمایش داده خواهد شد. پس برای رفع این خطاهای سنسور ورودی و محدوده زمانی سنسور بررسی شود.

کنترلر دمای سری AX دارای سه حالت کنترلیon/off ، PID، (تناسبی)p  می باشند. عملیات PID توسط (A.T)  تنظیم خودکار نیز قابل اجرا است. خروجی کنترل شامل سرمایش و گرمایش می باشد  این کنترلرمیتواند توسط کاربر ریست شود . از موارد مهمی که در انتخاب کنترلر باید دقت شود، زمان نمونه برداری از ورودی است که در این کنترلرهای سری AX این مقدار 0.1 ثانیه می باشد.

یکی دیگر از مزایای بسیار مهم این کنترلر ، خروجی SSR است که دارای دو نوع کنترل فاز و کنترل سیکل زمانی است. کنترل فاز یک المان پیوسته است و زمانیکه از خروجی SSR استفاده می شود برای کاربرد کنترل فاز، باید از SSR نوع ZERO CROSS استفاده کنیم، در غیر اینصورت از این نوع عملکرد نمیتوان برای خروجی استفاده کرد. برای نوع عملکردی (TIME SHARE CYCLE) سیکل اشتراک زمانی که یک المان گسسته و یا دیجیتال است میتوان از هر  نوع SSR میتوان استفاده کرد.

کنترلرهای سری AX از دو آلارم مستقل (AL1,AL2) پشتیبانی میکند. این آلارم ها میتوانند با سیگنال AL1,AL2  در RLY1 , RLY2 ,RLY3مورد استفاده قرار گیرند. نکته بسیار مهم اینست که اگر سیگنال آلارم در RLY1, RLY2  مورد استفاده قرار نگیرد، منوی مربوط به آلارم نمایش داده نخواهد شد.

این نوع کنترلر دارای 2 مد تنظیمات شامل مد تنظیمات کاربر و مد تنظیمات مربوط به sv (set value)  می باشد. هر 2 مد عملکردی قابلیت قفل شدن دارند تا اینکه کاربر مجاز فقط امکان دسترسی به تغییرات موارد تنظیم شده را داشته باشد. در صورت لزوم میتوان هریک از مدهای عملیاتی را بصورت جداگانه ، قفل کرد.

جهت دسترسی به جزئیات بیشتر در مورد این سری از کنترلرها به بخش کاتالوگ فارسی سایت سیوان کارنو مراجعه فرمایید.

https://sivancarno.ir/%da%a9%d8%a7%d8%aa%d8%a7%d9%84%d9%88%da%af-%d9%81%d8%a7%d8%b1%d8%b3%db%8c/
 

چند ویژگی بسیار مهم این سری از کنترلر های حرارتی شامل موارد زیر می باشد:

  1. قیمت اقتصادی
  2. سهولت در عملکرد
  3. سرعت بالای نمونه برداری
  4. کنترل حرارت با دقت بسیار بالا

دقت بالای صفحه نمایش

دقت نمایش به   0.3%  ±  از مقیاس کامل ارتقاء یافته است.

دقت بالای کنترلر حرارتی AX

 

سرعت بالا ی سیکل نمونه برداری

کنترل حرارت بسیار دقیق با سیکل نمونه برداری با سرعت بالا  صورت میگیرد.( 0.1s  یا  100ms)

صفحه نمایش نقطه اعشاری 0.1 سانتی گراد/ 0.1 فارنهایت

قابلیت انتخاب درجه سیلیوس (  C   ˚( یا درجه فارنهایت  ( f   ˚( برای نمایش حرارت با استفاده از انتخاب پارامترهای داخلی

ویژگیهای مشترک کنترلر حرارتی دیجیتال سری AX

ویژگی های مشترک کنترلر حرارتی AX

  • ورودی مولتی ( چند گانه ):

( ترموکوپل نوع   PT 100Ω / k,J,T,R  )

  • خروجی مولتی (چندگانه ):

( رله /SSR)

  • سیکل نمونه برداری با سرعت بالا ( 0.1 ثانیه  یا 100 میلی ثانیه )
  • کاهش عمق نصب 63 میلی متر
  • آلارم شکست حلقه کنترلی ( LBA)

نوع خروجی کنترلی

  • دارای سه کنتاکت خروجی رله ( قابلیت انتخاب بین کنترل خروجی اصلی وآلارم 1 /آلارم 2  /شکست حلقه  کنترلی )
  • دارای 1 کنتاکت خروجی SSR

نکته : خروجی رله ماکزیمم  3 کنتاکت می تواند داشته باشد که بعنوان خروجی اصلی یا خروجی آلارم1 ، خروجی آلارم 2 ، خروجی شکست حلقه کنترلی ( LBA) قابلیت انتخاب دارد.

روش (متد)کنترل

کنترل PID توسط پارامتر تنظیم خودکار ( AT) یا کنترل ON-OFF فراهم شده است.

عملکرد خروجی کنترلی

عملکرد معکوس ( کنترل گرمایش ) / عملکرد مستقیم ( کنترل سرمایش) قابلیت انتخاب توسط پارامترهای داخلی را دارد.

فانکشن ( توابع ) صفحه نمایش

  • نمایش مقدار فعلی ( PV) و مقدار تنظیم شده ( SV) بصورت همزمان با 4 رقم
  • نمایش دما بر حسب درجه سلسیوس / درجه فارنهایت
  • نمایش موقعیت نقطه اعشاری ( قابلیت انتخاب 1/0.1)

درشکل زیر اسامی بخشهای مختلف سری AX  نشان داده شده است.

1.مقدار فعلی فرآیند

2.مقدار تنظیم شده ( مقدار هدف)

3.کلید بالا برای افزایش مقادیرتنظیم

4.کلید پایین برای کاهش مقادیرتنظیم

5.کلید شیفت ( جابجایی)

6.کلید Mode برای ورود به منوی تنظیمات

7.نشانگر های عملکردی

عمق نصب  63 میلی متر

کنترلر سری AX با طراحی کاهش عمق نصب آن فضای بیشتری برای نصب و کنترل پنل و تابلوی کنترلی را فراهم می کندکه با این کاهش عمق نصب می توان فضای کاری را کوچک کرد.